5 כללים של אימון יעיל

אנשים מתחילים להתאמן מסיבות שונות. אבל כללים של אימון יעיל ונכון - הם אותם הכללים לכן מי שמתאמן. קל לזכור וגם קל לבצע אותם. הכי חשוב - אתם תאהבו לא רק תוצאה הסופית של האימונים, אתם תהנו גם מהמהלך האימונים עצמם. לאימון יש מטרות שונות - לבנות שרירים או לאבד שומן - אבל הדרך להצלחה אחד ואחיד. תעקבו!

5 כללים של אימון יעיל

תתאמנו באופן קבוע

אולי זה לא מביא השראה לנפש אבל גוף שלנו אוהב סדר וארגון. מתאמני כושר החשובים בעולם סבורים שצריך להתאמן 2-3 פעמים בשבוע במשך שעה-שעתיים, ואם אתם שואפים גבוהה - אז 5-6.

יש גם סכנה. להתאמן כל הזמן בלי הפסקות יכול להזיק. פעם ב4-5 ימים תעצרו הכל, תנוחו, תנו לשרירים ולגוף להרפות. בכל מקרה, להתאמן 10 דקות אבל כל יום זה עדיף מאשר להתאבד בחדר כושר יום שלם פעם בחודש.

אימון משתנה

אחרי 6-8 שבועות גוף מתרגל לאימון. לכן אחרי חודשיים עדיף לשנות את דפוסי האימון ולהעלות את רמת הקושי של האימון. אם לא לשנות דברים באימון - יעילות שלו תקפא. יחד עם זאת, לא צריך לשנות הכל כל פעם, תעשו שינויים רק לאחר שהתרגלתם לאימון ואתם לא מרגישים שהוא עושה לכם את זה כמו שצריך.

תשימו לב על הדופק

אם אתם רוצים להוריד משקל, זה קריטי עבורכם. גוף חטוב זה כיף אבל לב בריא זה חשוב לא פחות. תקפידו לעקוב אחרי הדופק שלכם. תתיעצו עם הרופא לגבי פריטים.

חום יתר זה לא טוב

טמפרטורה של סביבת אימון - זה דבר שכדאי לשים לב עליו. היא יכולה להשפיע לטובה ולרעה, תלוי בנסיבות. לדוגמא, אימוני שחייה יעילים ביותר בתנאי שטמפרטורת המים נעה בין 28-30 מעלות, ככה תוכלו ביעילות להתאמן על בניית שרירים וגם לאבד משקל. בשביל אימוני כושר עדיף 19-22 מעלות ובשביל יוגה ופילאטיס - 25 מעלות, זה אידיאלי בשביל הגמישות.  אם יש ספק, אז תמיד תלכו על טמפרטורות קרות יותר. ככל האפשר בתנאי קיץ ישראלי כמובן.

הכל באהבה

אימון מביא תוצאות טובות אם במהלכו אתם מרגישים בנחת. זה פשוט כמו שמש - אם אתם אוהבים את מה שאתם עושים, אתם עושים את זה טוב. במהלך הזמן, תתרגלו לאימונים, לא תחשבו על להפסיק לגמרי. אם ישנה ברירה בין אימון סופר יעיל עם תוצאות מהירות שלא בא לכם לעשות אותו לבין אימון כיפי ונינוח - תבחרו את השני. בחיים שלנו יש מספיק לחץ ובעיות, אל תוסיפו אותם סתם. 

כתב:

BeInFit