טרקינג - טויל בטבע או ספורט אתגרי?

טרקינג - זה טיול רגלי במקומות מעניינים, בעיקר בהרים או ביערות

טרקינג - טויל בטבע או ספורט אתגרי?

מי שנהנה מזה, מקבל בחבילה גם את הזדמנות להכיר את המקום החדש, את האנשים שגרים שם, את התרבות שלהם, וגם מקבל הזדמנות להתגבר על האתגרים השונים שמציבה מולו את הדרך.

בשתי מילים, טיולי טרקינג זה טיול רגלי במסלול שתוכנן מראש. במהלך הטיול קבוצות שונות של מטיילים יכולים להיפגש זה עם זה בנקודות מפגש שונים, להצטייד במים ומזון, להכיר חברים חדשים, לשתף חוויות. הרבה פעמים בונים את המסלול ככה שהוא יעבור בנקודות של קמפינג. זה נגיש ונח לאנשים שעושים את זה פעם ראשונה שלהם. לעומת זאת, אין על הלינה בטבע! אבל קמפינג מקל גם בנושא של מזון - אפשר לא לקחת הרבה איתך ולהצטייד בכל המצרכים בקמפינג.

הימלאיה היה מקום ראשון שטרקינג קיבל פופולריות בהם. אבל אתם לא חייבים לעשות מסלולים רק בהרים גבוהים. תבנו את המסלול ככה שהוא יכלול בעצמו גם את הירידות וגם את העליות.

סוגי הטרקינק

Hiking

זה טיול לא ארוך, במשך של יום-יומיים, שלא לוקחים הרבה ציוד לדרך. זה ממש נפוץ במדינות אירופה. יש שם מלא מסלולים קיימים שאפשר לעשות אותם בלי ציוד מיוחד ובלי הרבה מזון. אתם תטיילו במסלול כיפי ונח ותהיו קרובים למקומות מאורגנים עם אוכל, לינה וכו. בדרך כלל, את המסלול מהסוג הזה מסיימים באותה נקודה שממנו התחלתם אותו.

Backpacking

זה טיול רגלי שאין בו מסלול מוכן, גם בדרך כלל אין מדריך ואין קבוצה מאורגנת, אפשר לטייל לבד במסלול שכזה.

זה הכי קרוב לטיול חופשי שאפשר. אבל אתם תצטרכו לקחת יותר אוכל,  ציוד מתאים ובכללי, להיות יותר מוכנים לטיולים ארוכים. טיול שכזה דורש ניסיון.

יש ויכוח מה זה מה. האם טרקינג זה רק מסלול בהרים או לא רק? האם זה רק hiking אם במסלול אין הרים גבוהות? בגדול, זה לא כזה משנה. העיקר שבמסלול יהיה גם זה וגם זה.

מה עדיף, לרוץ או לטייל בהליכה בהרים?

אם לא לקחת בחשבון את הרגשות, גם הליכה וגם ריצה הם ממש חיוניים לבריאות באותה מידה. עם אתם צרים בזמן, תרוצו. זה יותר הגיוני: כדי להגיע לאותה התוצאה, בן אדם רץ צריך פי 2,5 פחות זמן מבן אדם הולך. ריצות - זה גם עדיף לאנשים שרוצים לרזות מהר.

מצד שני, ללכת זה פחות מסוכן. תתחילו במסלולים נוחים ופשוטים יותר. אתם לא צריכים לדעת הרבה כדי להתחיל בהליכה. הרבה רצים אחרי זה נתקלים בבעיות במפרקים וגידים. זאת אומרת, הליכות הם יותר קלות. אבל, אם אתם בנעלים כבדות, עם תיק גב כבד וגדול וגם מחזיקים בידיים דברים כבדים - כמות האנרגיה שאתם תאבדו בזמן הליכה יהיה דומה למה שקורה בזמן הריצה.

טיפים חיוניים

אל תתחילו ממסלול מסובך וקשה, תתחילו מהמסלולים הפשוטים.

תצאו למסלול אם אתם יכולים ללכת 4-7 שעות ביממה. קבוצה צריכה שיהיה מדריך מנוסה. עדיף שני מדריכים - אחד הולך ראשון ושני הולך אחרון.

בשביל מסלול מורכב תצטרכו ציוד מיוחד:

  • נעלי טרקינג
  • 3 שכבות של בגדים - תחתונים וחולצה תרמיים, ז'קט פליס+מכנסי טרקינג, מעיל ומכנסיים מיוחדים
  • מקלות הליכה מאלומיניום או סיבי פחמן
  • תיק גב 80 ליטר שיש בו הגנה נגד גשם
  • שק שינה מחמם
  • משקפי שמש (בשביל הימלאי - בחוזק של 3)

 

אל תשכחו מהדברים הקטנים כמו: ערכת עזרה ראשונה, פנס, קרם הגנה נגד שמש ומשכת שפתיים נגד יובש, אלכוג'ל בשביל הידיים, ספריי נגד יתושים.

תנסו לחלק את כל הציוד בין הקבוצה שלכם, אל תעמיסו הכל לתיק גב של בן אדם אחד.

אתם תצטרכו ללכת לישון מוקדם וגם לקום מוקדם ביחד עם השקיע. אחרי כמה ימים אתם תרגישו שזה ממש כיף, מרגיע ויוצר שמחת חיים, גם אתם וגם אנשי הקבוצה שלכם.

בשביל זה אנשים יוצאים למסלול, לא ככה?

כתב:

BeInFit